Voeding & Catering

Buffettijd
Image by Caju Gomes

In de wijkkeuken van Stichting Aminah is het mogelijk om te ontwikkelen op het gebied van Voeding en Catering. Deelnemers die en passie voor koken en gezond eten hebben kunnen bij ons terecht voor begeleiding in het nastreven van hun droombaan. Wij hebben in de wijk direct lijnen voor de doorstroom van de deelnemers om ervaring op te doen.

De Sociale Keuken

wordt ingezet voor verschillende doeleinden.

Gezondheid & Vitaliteit:

Gezonde Leefstijl en Voeding: Wekelijkse bijeenkomsten over goede voeding, georganiseerd in samenwerking met een diëtiste en wijkverpleegkundigen.

Wijkbijeenkomsten

Netwerkbijeenkomsten, informatieve en buurtbijeenkomsten maken gebruik van de sociale keuken.

Jeugd

Tienermeiden die samenkomen om onder begeleiding huiswerk te maken en voor themabijeenkomsten maken ook gebruik van de sociale keuken.

Samen Koken

Activiteiten waarbij ouderen samen koken en eten, gericht op gezond voedsel en sociale interactie.

Goede doelen

Koken voor de kwetsbare Amsterdammer: ouderen, daklozen etc. Ook initiatieven zoals benefieten voor een goede zaak krijgen bij Amira de ruimte om gebruik te maken van de keuken.

Informele ondernemingshuis

Voor de doorgaande leerlijn en het informele ondernemingshuis is de sociale keuken beschikbaar voor (beginnende) ondernemers.

De vernieuwde keuken en oude keuken van Stichting Aminah is altijd een verbindingspunt in de wijk geweest. Als netwerkontwikkelaar kwam ik op verschillende plekken in de wijk. Deze locatie behoorde tot één van mijn favoriete plekken.

S. - verpleegkundige Bos en Lommer