Het geven van een lezing

Informele Ondernemingshuis Amira

Het Informele ondernemershuis Amira/West bouwt verder op De NaaiOpleiding West waar vrouwen met een afstand tot de arbeidsmarkt in een gestructureerde leeromgeving technische vaardigheden zoals naaien, modeontwerp en ambacht kunnen ontwikkelen. Via het ondernemershuis krijgen ze kennis over duurzaamheid, waaronder het gebruik van duurzame materialen, recycling en circulaire economie. De opleiding omvat diverse leerfases, waaronder praktijktraining, begeleiding en ondersteuning bij het opzetten van een eigen micro-onderneming.

In 2025 starten we met de focus op de leerlijn ModeAmbachtDuurzaamheidEconomie – MADE. Vanaf 2026 de begeleiding leerlijn Catering en Gezonde leefstijl.

Donut economie

Bij het informele ondernemershuis Amira is het concept van de donut-economie een belangrijk uitgangspunt. We streven naar een economie die werkt binnen de grenzen van de planeet en waarbij sociale rechtvaardigheid en duurzaamheid centraal staan. Door deze principes te omarmen, bieden we deelnemers een omgeving waarin ze kunnen leren, werken en ondernemen op een manier die zowel sociaal als ecologisch verantwoord is.

20240320_155018_edited.jpg